Nowości z rynku reklamy

06/03/18

Od początku 2018 roku dużo się dzieje, jednak na wstępie warto wspomnieć jeszcze rok 2017, a szczególnie jego IV kwartał, który przyniósł ożywienie na rynku reklamy, adekwatny do koniunktury gospodarczej. Firmy zainwestowały w reklamę o 5,5 % więcej, niż w 2016 roku. W efekcie cały rynek reklamowy odnotował wzrost o 2,3 %, a jego łączna wartość wyniosła 8,8 mld złotych. Prognozy na 2018 są równie dobre, zatem miejmy nadzieję, że I kwartał 2018 będzie co najmniej dobry, jak końcówka ubiegłego roku.

Źródło: https://marketingprzykawie.pl/wp-content/uploads/2018/02/Wykres-1-Starcom-Raport-o-rynku-2017.jpg

 

Jednym z najważniejszych wydarzeń pierwszego kwartału 2018 roku były niewątpliwie Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii Rema Days w Warszawie, które już po raz 14 zgromadziły wystawców i zwiedzających zainteresowanych szeroko rozumianą branżą poligraficzną. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 800 wystawców oraz 20 000 zwiedzających z ponad 52 krajów. Zwiedzający mieli okazję zapoznać się z nowościami produktowymi oraz najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi z całego świata, co pozwoliło zdobyć kompleksową wiedzę i czerpać inspiracje. Targi Rema Days to również doskonała okazja do budowania międzynarodowych relacji biznesowych i zdobywania kontaktów handlowych.

Źródło: http://www.remadays.com/wp-content/uploads/2017/08/Foto1.jpg

 

Na koniec ciekawostka na temat obecnych trendów: „Personalizacja druku” – pod tym hasłem kryje się wiele biznesowych możliwości, jakie mogą wzmocnić relację z klientami. Dzięki rozwojowi technologii cyfrowych możliwa jest personalizacja druku na dotychczas niespotykaną skalę, który najlepiej się sprawdza w branży marketingowej. Wiele firm poligraficznych spodziewa się wzrostu zainteresowania w 2018 roku personalizacją druku i wykorzystaniu jej w relacji z klientami, dlatego bardzo ważne jest, aby zwrócić uwagę swoim klientom na potencjał, jaki niesie ze sobą „personalizacja druku”. Materiały spersonalizowane na konkretnego odbiorcę to przyszłość dla firm szczególnie z sektora MŚP.

Źródło: https://printnews.pl/wp-content/uploads/2018/02/canon_digital.jpg